Hulp op afstand
Met Quick Support maakt het ons mogelijk om via het internet direct aan te koppelen aan uw bureaublad. Quick Support werkt via TeamViewer, een populair product voor desktop sharing.
Doordat wij mee kunnen kijken op uw computer is het opsporen van problemen eenvoudig. Wij zien de handelingen die worden verricht en de daarop volgende foutmelding. Daarom is de Quick Support dan ook een uitstekend voor hulp op afstand.
Downloaden van Quick Support
Door op de afbeelding rechts te klikken wordt een programmaatje naar uw computer gedownload. Door dit programmaatje te starten wordt een zogenaamde TeamViewer sessie gestart. Er wordt dan een scherm getoond met een ID en een wachtwoord. Deze kunt u telefonisch aan ons doorgeven. Dit ID en wachtwoord hebben wij namelijk nodig om aan te mogen koppelen aan uw systeem. |
Starten van Quick Support.
Zoals hiervoor al aangegeven, wordt Quick Support naar uw computer gedownload. Uw web browser zal (normaal gesproken) een aantal vragen stellen over het uitvoeren van deze opdracht. Het is over het algemeen geen slim idee om zonder meer programma's op te starten vanaf het internet. Uw browser zal daarom dus willen weten of u dit echt wilt.
De manier waarop uw web browser TeamViewer Quick Support download en vragen stelt over het downloaden en uitvoeren, hangt af van het type browser dat u gebruikt. Normaal gesproken zal in ieder geval de volgende vraag worden gesteld: Wilt u dit bestand uitvoeren of opslaan? Kies voor uitvoeren.
De daarop volgende vragen moet u dan bevestigend beantwoorden.
Over het algemeen is een Quick Support sessie binnen 30 seconden te initiëren.
Tijdens het starten van Quick Support zal er (bij voorkeur) ook telefonisch contact zijn. Wij begeleiden u (indien nodig) bij het opstarten van Quick Support.
Hoe zien de schermen er uit?
![]() | Na het downloaden en uitvoeren van de Quick Support link wordt het scherm getoond met uw ID en wachtwoord. Dit ID en wachtwoord hebben wij nodig om te kunnen aankoppelen aan uw bureaublad. Als u op annuleren klikt of het scherm op andere wijze afsluit, dan kunnen wij geen contact met uw bureaublad maken. U dient het scherm dus ook na het doorgeven van uw ID en wachtwoord open te laten. Als wij zijn aangekoppeld verdwijnt dit scherm van uw bureaublad. |
Na het aankoppelen verschijnt rechts onderaan uw bureaublad een melding dat een TeamViewer sessie actief is. In dit TeamViewer scherm kunnen een aantal opdrachten worden gegeven, waaronder de opdracht de sessie te beëindigen. Dit scherm kan worden ingeklapt. Er zal dan een icoon zichtbaar worden in de taakbalk. Tijdens een TeamViewer sessie kunnen wij zien wat er op uw bureaublad gebeurd. Ook kunnen wij de muis en het toetsenbord 'op afstand' bedienen. Op deze wijze kunnen wij, samen met u, kijken naar de problemen die u heeft. |
Belangrijk:
Wij kunnen nooit een verbinding tot stand brengen zonder uw toestemming !!